dimecres, 15 d’agost del 2012

MITJA MARATÓ CURSA DEL FAU

Aquest diumenge tocava anar a per la sisena i la mitja escollida no era precisament suau sinò més aviat el contari.
L'any passat vaig debutar en mitja distància a el Fau a Maçanet de Cabrenys i l'experiència va ser molt i molt accidentada.
Vaig tenir una caiguda molt important que va provocar-me cremades a l'esquena que encara avui un any després deixen veure perfectament on es van produir.
Partint d'aquest debut tant ben parit calia per tant prevenir i intentar no repetir una altre ensopegada semblant.
Aquest any la mitja es presentava una mica canviada amb un recorregut amb una mica més de desnivell i un 80 per cent de corriols, la majoria d'ells molt tècnics.
La sortida va donar-se a les 8 del mati i com que no faig mai escalfament vaig aprofitar els primers kms per anar posant el diesel al seu estat més òptim i sobretot reservar forçes per a moments més complicats.
L'arribada fins al km5 i primer avituallament vaig assolir-lo sense massa problemes tot i que ja havien hagut de salvar desnivells prou importants.
Del km5 fins al km9 i segon avituallament vaig anar mantenint el ritme sempre que vaig poder tot i que a mi una cursa amb corriols em suposa un important obstacle.
Vaig millorant en els ascensos i descensos però sempre en pista ja que en corriol encara em queda un munt per aprendre i em talla enormement el ritme.
Una vegada arribat al km9, el següent avituallament era al km13 i segurament va ser el més complicat d'assolir ja que per arribar-hi va caldre agafar-s'ho amb molta paciència i anar pujant poquet a poquet.
Al km13, pic màxim de la cursa, varem ser molts que varem aprofitar per hidratar-nos bé i sobretot recuperar-nos una miqueta de dues hores d'ascens practicament sense pausa
Començaven els 8kms finals fins arribar a la meta a Maçanet i varen ser practicament tots de descens pronunciat, molt tècnic, pe corriols i per tant molt perillós de cara a caigudes i regirades de turmell.
Tot i anar amb molt de compte vaig intentar anar el més ràpid possible de cara a intentar baixar de les tres horetes al final.
El resultat final va ser de 3h i 7 minuts i amb una barreja de sensacions que una vegada analitzades en fred em deixen més que satisfet.
- Vaig aconseguir no caure i per tant això ja és prou positiu.
- No em defenso bé amb corriols i per tant em queda moltissim per millorar.
- M'ho vaig passar més que bé i sincerament cada vegada m'importa menys el temps final.
-Vaig aconseguir acabar la sisena de la temporada que en definitiva és el que vaig anar a cercar a el Fau.
Ara toca acabar l'estiu el dia 26 a la Cursa de Verntallat-el Mallol a la Vall d'En Bas. És una cursa de muntanya de 9km barateta i que l'any passat em va agradar moltissim, sobretot la coca i el porro de garnatxa de l'arribada.
Tot evidentment va encaminat a arribar als darrers mesos de l'any el més fort possible de cara a afrontar el repte d'una marató cada mes i tancar l'any 2012 amb un total de 7.
No estaria gens malament.