dilluns, 10 de setembre del 2012

MAKISADA RURAL DE SILS: TOT PREPARANT LA MEVA TARDOR MARATONIANA

Aquest diumenge 9 de setembre a Sils organitzaven per quart any la Makisada rural de la Selva que consta de dos recorreguts possibles, un de 12km i un de 26km amb uns 650 de desnivell+.
La makisada organitzada pels Makis de Sils (grup esportiu), s'adaptava a les mil maravelles a les meves necessitats més bàsiques: distància idonea amb un bon desnivell de cara a entrenar per les maratons, barata i ben organitzada.
Vaig anar a Sils ben d'hora de cara a agafar-me les coses amb molta calma i així poder-ho preparar tot al detall.
El propòsit de la mitja de muntanya com he dit era fer un entrenament de qualitat i així poder analitzar el meu estat de forma de cara a la pròxima cita maratoniana el 7 d'octubre a Collserola.
Vaig sortir a ritme molt suau i amb la idea d'unes tres horetes i així vaig anar passant els kms mica en mica i sense forçar la màquina.
Quan veia que el cos em demanava una miqueta més de ritme fotia una accelaradeta i així anar avançant a poc a poc però a un ritme practicament constant i sobretot assumible de cara a distàncies de marató de muntanya.
No vaig mirar el rellotge fins a passar per l'arc d'arribada i veure sorprès que havien passat només dues hores i trenta dos minuts i sense forçar massa.
Mentre esmorzava vaig analitzar estadisticament la mitja i vaig adonar-me amb satisfacció que havia estat molt regular ja que vaig correr a un ritme d'uns 6minuts el km i a més de 10km per hora, ritme que en cas de mantenir-lo en marató em posa amb un crono personal estratosfèric.
Cada vegada estic més aprop de mantenir-lo tot i que encara perdo molts més minuts en la segona part de la marató que en la primera.
Suposo que lògic tot i que millorable entrenant dur i amb constància. Per mi no quedarà.
Seguiré la preparació per Collserola si tot va bé a Madremanya fent els 20km , distància de mitja marató.
Porto ja deu mitges maratons, set aquesta temporada, per tant d'aqui dues setmanes tinc la oportunitat de fer la onzena i aíxí empatar maratons i mitges maratons.
Arribo als darrers mesos de 2012 motivadissim i crec que fisicament prou preparat per fer tres maratons de muntanya més i unes tres o quatre mitges que m'ajudin a completar una gran temporada.
Objectiu: acabar any amb 14 maratons i 14 mitges maratons.